Кламер БГ - Бизнес новини: Пандемията промени платежните навици на българите

Пандемията промени платежните навици на българите

Бизнес

|
Вт, 25 Май 2021г. 13:37ч.
Пандемията промени платежните навици на българите

Пандемията промени платежните навици на българите

Пандемията от коронавирус промени трайно платежните навици на българите, като повиши обема на безкешовите плащания.

Дебитните карти и дигиталните портфейли са най-предпочитани методи при онлайн пазаруването. Това показва ежегодното проучване на дигиталната платфорчма за разплащания Paysafe, извършено от на Sapio Research, "Изгубени в трансакциите".

Очакванията са тази тенденция да продължи в голяма степен и след края на Covid-19.

Като цяло, картови плащания продължават да бъдат популярен метод за онлайн трансакции, като 75% от българските потребители са използвали дебитни карти в последния месец. Този процент е почти сходен сред потребителите в Обединеното Кралство (71%) и значително по-висок в сравнение със страни като Австрия, Германия и Италия, където средно 40% използват дебитни карти за покупки онлайн.

Дигиталните портфейли на свой ред са най-предпочитаната алтернатива на картовите плащания. Прави впечатление, че българите са активни техни ползватели – 46на сто казват, че са плащали с дигитален портфейл през последния месец.

Евентуална причина за това повишено потребление на безконтактни методи за плащане е зачестилото онлайн пазаруване поради противоепидемични меркии социалната дистанция, посочват отPaysafe.

От всички запитани респонденти на глобално ниво, малко над една трета споделят, че значително са намалили физическото пазаруване в магазините и са заложили на онлайн покупки.

Плащанията с безкешови методи позволяват много по-добра проследяемост на разходите, което за 36% от българите е било основна причина да ги предпочитат пред парите в брой при пазаруване.

Сигурността на данните при онлайн плащания остава тема с приоритетно значение. В сравнение с 2020 г. днес потребителите са много по-уверени и спокойни за сигурността на финансовите им данни онлайн, като това може да се обясни с предпочитането на по-лесни и удобни за ползване платежни методи, сочи проучването.

Около 41% от българите казват, че биха приели всички необходими мерки за по-голяма сигурност при онлайн трансакции, а 31% считат за водещ баланса между удобство, сигурност и добра защита при плащания онлайн.

"Доверието в онлайн плащанията нараства и все повече клиенти използват нови и алтернативни методи. Въпреки това клиентите все още са много загрижени за сигурността и предотвратяването на измами с техните данни. Това кара търговците да добавят повече методи за плащане и да осигуряват безкомпромисни стандарти за сигурност. За да отговорят на изискванията на потребителите, те се стремят към интегриране на практически решения, предоставящи им достъп до голям набор от сигурни опции за разплащане. Това позволява бързо добавяне на нови методи на плащане с малко оперативни усилия и без нужда от допълнителни ресурси", коментира Росен Метев, вицепрезидент "Продажби" за регион EMEA в Skrill & NETELLER в Paysafe.

Проучването отразява и още една тенденция, която се следи с интерес – ще се върне ли на същото равнище физическото пазаруване?

Половината от българите отбелязват, че дори след края на пандемията ще пазаруват толкова или дори по-често в магазини, колкото и преди Covid-19. По отношение на методите за плащане, за последния месец при пазаруване във физически магазин 57% от потребителите плащат в кеш, а само 22% безконтактно, където е възможно.

Интересна тенденция е, че ваксинационните програми няма да повлияят на решението на българите кога и колко често да пазаруват във физически магазини. Близо две трети (64%) посочват, че ваксинацията няма да повлияе върху навиците им на пазаруване, а 31% от запитаните не планират да се ваксинират изобщо.

Резултатите са част от ежегодното проучване, разпространено от Paysafe "Изгубени в трансакциите". То се провежда онлайн сред 8111 потребители от различен пол и възраст - в САЩ (2000), Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България и Италия (по 1000). Периодът на провеждане на проучването е март-април 2021 г.

Специализираната платформа за разплащания Paysafe има над 20 години опит в областта на дигиталните разплащания, годишен обем на трансакциите от над 92 милиарда долара и приблизително 3400 служители в повече от 12 световни локации. Paysafe свързва търговци и потребители чрез 70 платежни метода в повече от 40 валути.

Най-големият офис на Paysafe в света е в София с над 1300 служители, работещи в различни направления - продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, ИТ обслужване и други.

mediapool.bg