Четвърти теснопътен локомотив е основно ремонтиран в депото в Септември през последните 2 години и вече е готов за движение, съобщи БДЖ.
Локомотив 75 009е предпоследният от произведените в Германия и доставени през 1965 г. дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм, които са и най-мощните по рода си в света. Той е напълно възстановен след повече от 10 години излизане от експлоатация.
Ремонтът е направен от работниците в локомотивно депо Септември. В момента в депото е започнала работа по възстановяването на още един трайно спрян от движение локомотив от същата серия.
В началото на 2022 г. се очаква да бъде готов и изцяло обновеният и модернизиран локомотив 77 002, по който се работи в локомотивния завод „Експрес Сервиз“ ООД, след което да започне възстановяването и на 77 009, съобщават от БДЖ.
Чрез изпълнението на ремонтната програма на БДЖ и възстановяването на теснопътни локомотиви и вагони ще бъде осигурен необходимия подвижен състав за обслужване на теснолинейката, с който да се отговори на повишеното търсене към пътуванията по атрактивната линия Септември - Добринище. През последните години тя беше развита като туристическа дестинация и наред с българските туристи, влакът се ползва и от много чужденци.
mediapool.bg