Кламер БГ - Бизнес новини: Новата схема на плащане не спря големите играчи за пътя Мездра-Ботевград

Новата схема на плащане не спря големите играчи за пътя Мездра-Ботевград

Бизнес

|
Пет, 22 Фев 2019г. 19:09ч.
Новата схема на плащане не спря големите играчи за пътя Мездра-Ботевград

Всички големи български компании участват в търга за строителството на скоростния път Мездра – Ботевград (33 км) с индикативна стойност от 302 млн. лв. без ДДС.

Изграждането на скоростния път е част от направлението Видин - Ботевград (167 км), който премиерът Бойко Борисов обеща да бъде готов до края на 2021 г.

Към момента обаче все още няма избран изпълнител за нито един участък от пътя, който трябва да свърже вторият мост над Дунав при Видин със София и Солун.

Строителството на скоростния път ще започне с най-трудния участък между Мездра и Ботевград, който е разделен на два лота. Поръчката е на инженеринг – проектиране и строителство. Срокът на изпълнение е около 3 години (1096 дни), от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

За първи път при изпълнението на обществените поръчки ще се приложи нова схема на плащане. Тя предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след като пътят бъде въведен в експлоатация, т.е. след подписването на т.нар. Акт 16, и има издадено разрешение за ползване.

Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок, посочват от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

За първия лот – 9 оферти

В петък в пътната агенция бяха отворени офертите на 9 кандидата да изградят участъка с дължина 19.3 км и прогнозна стойност 123 млн. лв. без ДДС.

Нито една чужда компания не е подала оферта самостоятелно или като водещ партньор, най-вероятно заради изискването, че ще се плаща след въвеждането на обекта в експлоатация.

За сметка на това в търга играят всички големи български строителни фирми – "Хидрострой", ГБС, "Джи Пи Груп", "Геострой", "Трейс Груп", "Автомагистрали Черно море", "Галчев Инженеринг" и "Грома холд" – новото име на "Агромах".

Отворените оферти за лот 1:

1. "Хидро-Вод Строй" ДЗЗД с участници "Хидрострой" АД и "ВДХ" АД

2. ДЗЗД "Бебреш" с участници "Автомагистрали – Черно море" АД и "ИСА 2000" ЕООД

3. "ПСТ Северозапад Лот 1" ДЗЗД с участници "ПСТ Груп" ЕАД, "Пътинженеринг - М" АД, "Бургаспътстрой" АД и "Новако Строй" ЕООД

4. "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД

5. Обединение ДЗЗД "Мездрея – 2019" с участници "Галчев Инженеринг" ЕООД и "Таблерос и Пуентес" АД

6. "Джи Пи Груп" АД

7. ДЗЗД "МБ ЛОТ 1-2019" с участници "Грома холд" ЕООД и "Рутекс" ООД

8. "Трейс Груп Холд" АД

9. Обединение "Геопът лот 1" с участници "Геострой" и "Пътстрой-92"

За втория лот – 6 оферти

Вторият лот на скоростния път Мездра – Ботевград е с дължина 13.4 км и прогнозна стойност от 178.8 млн. лв.

В него участват пет големи български компании – ГБС, "Джи Пи Груп", "Геопът", "Трейс Груп" и "Европейски пътища" – новото име на "Пътища Пловдив", част от холдинга на "Агромах", чието ново име е "Грома холд". Шестият участник е азерската "Аккорд". Така на практика това е единствената чужда компания, която е готова да строи у нас по новите правила.

Офертите на шестимата кандидати бяха отворени на 4 февруари в Агенция "Пътна инфраструктура".

Офертите за лот 2 са:

1. "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД;

2. ДЗЗД "Аккорд Кънстракшънс" с участници "Аккорд Строително-промишлена инвестиционна корпорация" АД и "Ер кънстракшънс" ООД

3. "Джи Пи Груп" АД

4. "Трейс Груп Холд" АД

5. ДЗЗД "МБ Лот 2 - 2019" с участници "Европейски пътища" АД, "Водно строителство – Благоевград" АД, "Вахостав-СК" а.с.

6. Обединение "Геопът Лот 2" с участници "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД

Проектът

Пътят между Мездра и Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м. Това означава, че първокласният път ще стане двойно по-широк от настоящия, който е с по една лента за движение в посока.

Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.

По нов терен бъдещият скоростен път в участъка на лот 1 ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена.

На обхода на село Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.

Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.

Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград". Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.

mediapool.bg