Транспортното министерство показа в събота как напредва реконструкцията на жп отсечката Русе-Каспичан, която е част от проекта, който ще позволи локомотивите да се движат по трасето Русе-Варна с проектните си скорости.
Това значително ще подобри трафика на превозите по първата жп линия, изградена в България, посочват от ведомството. Подновяват се железопътните линии, инсталира се в модерно осветление и видеонаблюдение, обновяват се приемните здания и системите, с които се управлява движението на влаковете.
Реконструират се и гарите Ястребово и Сеново – изграждат се електронни централизации и системи за телекомуникации, ефективно отводняване, по-дълги коловози и нови перони.
В участъка Самуил-Висока поляна вече да подновени 5950 м жп релси, а между Хитрино и Плиска са модернизирани 13 140 м.
Първата построена железопътната линия в България Русе-Варна е с обща дължина от 222.7 км към датата на откриването - 7 ноември 1866 г. Дължината на жп линия Русе разпределителна-Каспичан е 137.470 км. Последните ремонти за подновяване на железния път са извършвани в отделни райони между гари, основно в периода 1976-1996 г. с изключение на участъка Сеново-Просторно, обновен през 2017 г.
mediapool.bg