Кламер БГ - Бизнес новини: Министърът на туризма разяснява на немците, че у нас не падат бомби

Министърът на туризма разяснява на немците, че у нас не падат бомби

Бизнес

|
Вт, 31 Май 2022г. 18:22ч.
Министърът на туризма разяснява на немците, че у нас не падат бомби

Министърът на туризма разяснява на немците, че у нас не падат бомби

Министърът на туризма Христо Проданов е в Германия, за да убеждава немските туристи, че България е сигурна дестинация, която предлага качествен туристически продукт на добра цена.

"Целта ми е да направим Германия наш първи партньор по приходи от туризъм", заяви Христо Проданов по време на работна среща с Яна Шимке, член на германския Бундестаг и председател на комисията по туризъм, предаде българското Министерство на туризма.

За германците България е позната повече с морския си туризъм. Тази година очакванията на туроператорите са Черноморието ни да бъде посетено от около 300 000 германци, които да компенсират отлива на руския и украинския пазар. Това е около 80% от нивото, постигнато преди пандемичната 2019 г., когато над 400 хиляди немски туристи са посетили страната ни в периода май - септември, сочат данните на Националния борд по туризма. За същия период на следващата година те падат до над 70 хиляди, а през миналата година техният брой е бил над 141 хиляди.

Не така обаче стоят нещата при балнео и спа туризма. От няколко години се говори за програмата за рехабилитация на възрастни германци. Подписан беше договор с Германската асоциация на здравно-осигурителните каси, която включи страната ни към списъка с държави, в които признава предоставянето на медицински амбулаторни услуги. Очакванията бяха първите германски туристи, чиито процедури ще се заплащат от здравните им застраховки, да започнат да идват у нас през 2020 г., но Covid пандемията осуети това.

Сега рестрикциите паднаха, но проблемът се оказва войната в Украйна. "Германските туристи, които искат да дойдат на лечебни процедури, са във възрастовата група 50+ и мнозина от тях смятат, че България граничи с Украйна и едва ли не всеки момент тук ще падне някоя бомба", каза пред Mediapool Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация. Затова, според нея, е много важно България да се рекламира на чуждите пазари като сигурна туристическа дестинация и да има целева рекламна кампания на този пазар.

Именно по тази причина е и посещението на българския министър на туризма Христо Проданов в Германия.

"Основната мисия на визитата ми е да даде сигурност на немския турист, че България е сигурна и спокойна държава. Правителството и браншът сме предприели необходимите мерки, за да се чувстват германските туристи спокойно при нас", каза Христо Проданов.

На среща с Бригите Гьорц-Майснер, президент на германската СПА асоциация, управляваща минерални извори, Проданов посочи, че България е втората държава в Европа по наличие на минерални извори.

"Като министър възлагам големи надежди на балнео туризма. В тази връзка виждам голям потенциал в уелнес и СПА туризма в България. Минералните извори в България са много и лековити. От далечни времена са известни техните ползи за лечение на различни заболявания. Имаме региони, като например Сандански и Странджа, които благоприятстват при лечението на белодробни заболявания", каза Христо Проданов.

Обсъдена е и възможността за предлагането на комбиниран туристически продукт.

"България има възможност да предлага подобен продукт поради природните си дадености. Ще се радваме на по-задълбочени връзки между асоциациите ни", заяви още Проданов.

Той посочи, че предстои сериозна работа в сферата на маркетинга и добре таргетираната реклама на немския пазар.

На срещата с Олаф Люке, главен управител на Германската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (DEHOGA Бранденбург), бяха обсъдени добрите практики на "Германската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите" като "Бранденбургското гостоприемство", печата за хотели и ресторантьори, както и помощта, която оказват на членовете си.

"Знаем, че немският пазар има интерес към морския туризъм, но ние можем да му предоставим възможността да се възползва от качеството на продуктите и услугите ни целогодишно", каза Проданов.

В срещите на Проданов с германския туристически бранш участваха още Илин Димитров - председател на парламентарната комисия по туризъм, Тихомир Патарински - първи секретар на посолството и туристическо аташе в Берлин и Митко Василев - управител на Германо-българската индустриално-търговска камара.

България участва в изложението за конгресен туризъм във Франкфурт

Посещението на българската делегация в Германия се провежда по времето на най-голямото изложение за конгресен и бизнес туризъм в Европа - IMEX, в което страната ни участва.

След две години прекъсване събитието отново се провежда на живо във Франкфурт в периода 31 май до 2 юни 2022 г.

България разполага с отлична супер структура за привличане и организиране на международни събития, а в комбинация със стратегическата си локация, има неоспорими аргументи да развива приоритетно конгресния туризъм като перспективен, се казва в съобщение на Министерството на транспорта.

Българският информационен щанд е с площ от 50 кв. м. Участници от България са туроператорите "Меркурий-97" ЕООД и "Травъл Тайм България" ЕООД, Столична община ОП "Туризъм", "Сити Хотел Мениджмънт" ЕАД и сдружение "Български конгресно бюро - БКБ".

Изложението, предназначено само за професионалисти от туристическата индустрия, събира повече от 2500 изложители от над 150 страни, което го прави най-голямото изложение в Европа, специализирано в областта на конферентния, конгресния и бизнес туризъм.

Съпътстващата програма на изложението включва повече от 150 събития - дискусии по актуални теми, семинари с участието на някои от най-добрите експерти в индустрията.

Очакванията на експертите са, че изборът на дестинация за всяко едно инсентив пътуване, конференция или конгрес ще се определя в най-голяма степен не от цената, а от изграденото доверие към дестинацията. Това доверие може да се постигне чрез съвместни координирани усилия на Министерство на туризма, общини, конгресно бюро и частен бизнес, казват от ведомството на Христо Проданов.

Като ключова тенденция се очертава и начинът, по който всяко събитие следва да се маркетира. Идеята, концепцията, преживяването изместват на по-заден план логистиката, настаняването, обзавеждането на залите. Нараства търсенето към специалните места за събития, а организаторите се превръщат в дизайнери на тези събития, посочват от министерството.

mediapool.bg