Кламер БГ - Бизнес новини: Министерството на туризма ще похарчи рекордните 18.5 млн. лв. за реклама

Министерството на туризма ще похарчи рекордните 18.5 млн. лв. за реклама

Бизнес

|
Ср, 18 Юли 2018г. 18:15ч.
Министерството на туризма ще похарчи рекордните 18.5 млн. лв. за реклама

Министерството на туризма ще похарчи рекордните близо 18.5 млн. лв. за реклама през тази година.

Това става възможно, след като кабинетът увеличи разходния таван на ведомството за комуникационна кампания с допълнителни до 4.77 млн. лв., съобщи правителствената информационна служба.

Увеличените максимални размери на ангажиментите за разходи на Министерството за 2018 г. са за сметка на намаление на равни части от полагащите се ангажименти за разходи за периода 2019 г. - 2021 г. По този начин ще бъде запазен одобреният разходен таван по бюджета на Министерството на туризма, е посочено в правителственото съобщение.

Разходният таван на Министерството на туризма за тази година е малко над 19 млн. лв. Комуникационната кампания е в бюджетна програма "Развитие на националната туристическа реклама и международно сътрудничество в областта на туризма", за която са били планирани първоначално 13.6 млн. лв., става ясно от публикувания програмен бюджет на ведомството. Това означава, че за реклама ще бъдат изхарчени рекордните 18.5 млн. лв. За сравнение преди да бъде обособено като самостоятелно ведомство годишно България харчеше по около 5 млн. лв. за реклама.

Допълнителните 4.77 млн. лв. ще бъдат изхарчени за осъществяване на интегрираната комуникационна кампания на целеви пазари без да е посочено кои са те.

Министерството на туризма беше планирало провеждането на едногодишни рекламни кампании в няколко страни, като за част от тях бяха избрани изпълнители още през април.

Рекламата на България в Германия се прави от "Медиа планинг груп" срещу 762 хил. лв. Компанията е част от комуникационната група Havas Group.

Сдружението ДЗЗД "Ню Маккан" провежда рекламната кампания на България във Великобритания срещу 901 хил. лв. В обединението влизат "Маккан Ериксон София", чиито управител Десислава Олованова е и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), както и дружеството "Ню икономик солушънс", собственост на Евелина Куртева, което е основано през есента на 2017 г.

ДЗЗД "РУ - Комм", в което влизат компаниите "От-до консулт" и "Идея комм", прави рекламната кампания на страната ни в Русия, Украйна, Молдова и Беларус срещу 1.78 млн. лв. PR aгенцията "От-до консулт" e собственост на журналистката Мирослава Баджева и бившия програмен директор на "Нова телевизия" Олга Лозанова. Другият партньор в консорциума - "Идея комм", е една от най-големите агенции за външна реклама, като в борда на директорите влизат Милен Попов, Асен Кръстев и Евгени Тодоров.

"Директ медия Крес" провежда рекламната кампания на регионалните пазари - Гърция, Сърбия, Турция, Македония и Румъния, при цена от 1.73 млн. лв. Компанията е част от групата Direct Media Group Bulgaria, собственост на Красимир Петков, и се счита, че е свързана с Красимир Гергов, който бе президент на една от първите рекламни агенции "Крес", а през 2013 г. придоби сръбското дружество Direct media, което дотогава бе собственост на лидера на сръбската Демократическа партия Драган Джилас.

Агенция АПРА, собственост на Томислав Цолов и част от групата APRA Porter Novelli, провежда рекламната кампания на България на централноевропейските пазари - Полша, Чехия, Словакия и Унгария срещу 1.74 млн. лв.

Обществена поръчка имаше и за рекламна кампания в още седем държави - Дания, Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия и Белгия.

От регистъра на обществените поръчки става ясно, че Министерството има намерение да рекламира туристическа дестинация "България" по време на световното първенство по волейбол през септември, както и на автомобил на "София Кар Мотор спорт", който ще участва в в шест състезания през сона на европейските GT4 серии.

Целта на отпуснатите допълнително пари през тази година е да се поемат ангажименти за комуникационен микс от телевизионна, външна, печатна, радио и онлайн реклама, както и чрез организиране на В2В събития, медийни срещи и пресконференции, с които да се стимулира изборът на България като туристическа дестинация, се казва в правителственото съобщение.

Аргументът за отпуснатите допълнителни средства са положителните резултати за миналата година – близо 9 млн. чужди туристи, което е увеличение от 7.6% спрямо 2016 г. и ръст на приходите от 6.3 млрд. лв. през 2016 г. на близо 6.9 млрд. лв. през 2017 г., е посочено в правителственото съобщение.

mediapool.bg