Кламер БГ - Бизнес новини: Липсващи и грешни данни бавят плащанията на хотелиерите за бежанците

Липсващи и грешни данни бавят плащанията на хотелиерите за бежанците

Бизнес

|
Четв, 01 Септ 2022г. 14:50ч.
Липсващи и грешни данни бавят плащанията на хотелиерите за бежанците

Липсващи и грешни данни бавят плащанията на хотелиерите за бежанците

Липса на данни в някои от регистрите и системите, погрешно въведени данни и грешна обработка са причините, поради които се забавя изплащането на сумите на хотелиерите за настанените бежанци от Украйна.

Това стана ясно по време на работна среща между министъра на туризма Илин Димитров и представители на хотелиерите от Слънчев бряг, съобщи Министерството на туризма.

Министерството на туризма е обещал да направи всичко възможно като организация, за да се изплащат суми на хотелиерите всяка седмица или поне няколко пъти в месеца.

Проблемът със забавените плащания е бил представен от Елена Андонова и Силвана Павлова. Те са посочили и разминаванията между сумата, която собствениците на хотелите са очаквали да получат и реално изплатените средства.

Министърът на туризма е уверил представителите на хотелиерския бизнес, че държавата ще изпълни поетия ангажимент. Обяснил е, че от самото начало програмата е заложена с много проблеми и с методология, заради която отчетността е много трудна.

Заместник-министър Ирена Георгиева, която от самото начало ръководи процеса по администриране на хуманитарната програма в помощ на бежанците от Украйна, е обяснила начина на работа. Изисква се да се проверяват и сравняват ръчно данните подадени от хотелиери, МВР и по други канали от една страна с наличните в Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) от друга, е посочила Георгиева.

"Целта ни е да бъдем достатъчно прецизни, макар и с цената на известно закъснение, защото обработката на данни, част от които липсващи, е процес, който изисква време. Това е изключително важно да се направи, за да не създаваме излишни проблеми именно на хотелиерите, когато стигнем до момента да се одитират европейските средства, с които се разплащат програмите", обясни Георгиева.

"В момента се изчистват безспорните суми и ще въведем регулярни плащания", обеща Илин

Димитров.

По думите му всяка една спорна сума ще бъде проверена индивидуално и от комисия.

"Ангажираме се да предоставим детайлен отговор защо плащането е в съответния размер, а при нужда, то ще бъде коригирано. Държавата трябва да покаже, че е добър и надежден партньор", заяви Илин Димитров.

В началото на ноември, когато се очаква плащанията да са приключили, в периода от 1 до 10 ноември ще могат да бъдат подавани жалби от всички, които смятат, че има разминаване в сумите, които очакват и които са получили по двете фази на хуманитарната програма, каза министърът на туризма.

Министерството на туризма само администрира помощта, участва в обсъждането на мярката и очаква през следващата седмица на ниво Министерски съвет да бъде взето решение в какъв вид и докога помощта ще бъде продължена.

"Министерството на туризма настоява за удължаване на мярката и прилагането й в подходящ вариант, защото разбира колко е важно нейното значение за туристическия сектор и за работещите в него, но и ще се съобрази с решението на Министерския съвет и наличните средства в бюджета", заяви Илин Димитров.

mediapool.bg