Кламер БГ - Бизнес новини: Кампания ще убеждава фирмите да си изберат търговец на ток

Кампания ще убеждава фирмите да си изберат търговец на ток

Бизнес

|
Четв, 18 Ноем 2021г. 16:19ч.
Кампания ще убеждава фирмите да си изберат търговец на ток

Кампания ще убеждава фирмите да си изберат търговец на ток

Информационна кампания "Бъди активен – плащай по-малко" на енергийното министерство и регулатора ще убеждава малките фирми, които не са си избрали търговец на ток от свободния пазар, да сторят това, за да избягат от доста по-високите цени на доставчика последна инстанция (ДПИ).

От 1 ноември Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) промени методиката за изчисляване на цените на ДПИ, каквито са ЕВН, ЧЕЗ, +Енерго-Про" и НЕК, за да се свалят те с до 30 лв./МВтч. Мярката обаче е временна – само за три месеца, след което фирмите, които не са избрали свой търговец, отново ще плащат по-високи цени.

Доставчици последна инстанция снабдяват с ток над 250 хил. фирми, според данните на енергийното ведомство към 1 ноември. Това е 41% от всички небитови потребители, които от 1 юли 2021 г. трябваше да имат свой доставчик от свободния пазар, но не са избрали такъв и са автоматично прехвърлени към ДПИ. Много от фирмите не си правят това усилие, защото потреблението им е малко, но с рекордните цени на тока вече сметките им са повишени чувствително.

Въпреки това от предоставените от министерството данни стана ясно, че броят на фирмите на ДПИ не се е променил от началото на октомври, тоест те остават при тях и не си търсят търговец.

Относителната защита с намалената административно цена на тези доставчици обаче ще е само до края на януари, заради което и правителството започва информационната кампания за избор на свободен търговец.

Специално създаден за целта видеоклип ще бъде разпространяван чрез Българската национална телевизия, на интернет сайтовете на двете институции, във фейсбук профила и youtube канала на МЕ, чрез касите на Изипей, както и чрез информационна агенция "Фокус".

Информационните листовки ще се разпространяват чрез каналите на електроразпределителните дружества в страната. Националното сдружение на общините също съдейства за реализация на кампанията и ще разпространи информационните материали до своите членове, съобщават от Министерството на енергетиката.

mediapool.bg