Кламер БГ - Бизнес новини: "Йетел" ще разработва и дигитални продукти за устойчив начин на живот на клиентите си

"Йетел" ще разработва и дигитални продукти за устойчив начин на живот на клиентите си

Бизнес

|
Ср, 19 Окт 2022г. 17:11ч.
"Йетел" ще разработва и дигитални продукти за устойчив начин на живот на клиентите си

Джейсън Кинг (на преден план) представи стратегията за устойчиво развиите на телекома

Годишно поне по едно дигитално решение в помощ на устойчивия начин на живот на клиентите си смята да пуска телекомът "Йетел България" (Yettel), който в сряда представи своята петгодишна стратегия за устойчиво развитие и първи Доклад за устойчивост за 2021 г. Компанията така реално си постави измерими цели в областта на опазването на околната среда чрез намаляване на въглеродните си емисии и на отпадъците и конкретни ангажименти за рециклирането им, за равнопоставеност на половете при заеманите висши длъжности, доброволчество и 5G свързаност поне на 85 процента от българското население. Всяка година операторът ще отчита постиженията на целите си

Телекомът обяви, че ще инвестира в научноизследователска дейност и развитие на иновативни продукти, решения и проекти, които използват цифровите технологии за справянето с екологични и социални нужди.

"През следващите 12 месеца ще станем част от новосъздадения в "Пи Пи еф Телеком Груп" (PPF Telecom Group) Център за върхови постижения и иновации, с намерението да съберем най-добрия опит, талант и ресурси, както и да си сътрудничим с университети и бизнеси, за да идентифицираме и работим по иновативни теологични проекти в полза на обществото, с крайната цел те да бъдат комерсиализирани чрез успешно внедряване на продукти и услуги в цялата група от компании. Центърът за върхови постижения ще постави ясни цели, които ще станат синоним на амбициите за устойчивост на PPF Telecom Group (собственикът на телекома)", отбелязва се в доклада.

Развитието на технологиите в помощ на устойчивото бъдеще е един от четирите стълба, на които е базирана стратегията за устойчиво развитие на телекома. Останалите са намаляването на отпечатъка на компанията, а в последствие и на доставчиците й върху околната среда; поставяне на хората в центъра на всичко, което компанията прави и управление, основано на почтеност и прозрачност.

"Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме. Едновременно с това си поставяме за цел да предлагаме надеждни и безопасни услуги и дигитални решения на своите клиенти, да обръщаме сериозно внимание на екологичното и социално въздействие, което нашата компания оказва, и да се грижим за своите служители“, каза Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на "Йетел България".

"Нашата стратегия и цели са в съответствие с общата стратегия за устойчиво развитие на "Пи Пи Еф Телеком Груп" и допринасят за плановете на групата за значително намаляване на нашите емисии и постигане на климатична неутралност”, допълва той

Докладът за устойчивост на "Йетел" за 2021 г. е изготвен в съответствие с признати рамки за следене на резултатите, включително стандартите на Глобалната инициатива за отчитане (GRI) 2021, Протокола за парникови газове за обхват на изчисляване и отчитане на емисиите от закупено гориво, използвано от самата компания, на тези от ползваното електричество и изхвърляните парникови газови от доставчиците й. Стратегията на телекома е изготвена и според Целите на ООН за устойчиво развитие (SDG).

Компанията си е поставила за цел да събира и рециклира поне 127 хил. кг електронни отпадъци до 2028 г., както и да намали с 40% на отпадъците от опаковки, генерирани за транспортиране като част от оперативните й дейности.

Друг обявен ангажимент на "Йетел" е в същия период от време жените да заемат 40% от технологичните роли в компанията до 2028 г. Намерението е също така всички служители да посветят общо минимум 1000 работни часа всяка година на доброволчески инициативи, допринасящи за екологични каузи. Чрез кампании, които повишават осведомеността по темите за устойчиво развитие, се предвижда да бъдат достигнати 2.5 млн. души годишно.

До 2026 г. телекомът пък се и поставил за цел да осигури 5G свързаност, която да е достъпна за най-малко 85% от българското население, а скоростта на интернет връзката в гладове с население над 30 хил. души да надхвърля 1 Gbps.

Освен обещанието за едно ново технологично решение годишно за устойчивото развитие на бизнеса и обществото в България, дружеството поема ангажимент за онлайн безопасност и дигитални умения. Плановете са всяка година 40 000 деца да бъдат информирани за своята онлайн безопасност, а 10 000 души да подобрят дигиталните си умения. Защита на личните данни и повишена устойчивост на мрежите срещу кибератаки, обещава още мобилният оператор.

Предвижда се още обучение на 100% от висшето ръководство и 50% от служителите до края на 2023 г. по темите за устойчивото бизнес развитие, както и разработване на подробен план за ангажиране на доставчиците с целите на устойчивото развитие до края на 2024 г.

mediapool.bg