Кламер БГ - Бизнес новини: За пръв път от над 30 г. БДЖ ще има нови локомотиви

За пръв път от над 30 г. БДЖ ще има нови локомотиви

Бизнес

|
Четв, 21 Май 2020г. 18:41ч.
За пръв път от над 30 г. БДЖ ще има нови локомотиви

Договор за доставка на първите от 1986-1987 г. насам чисто нови локомотиви за БДЖ бе подписан в четвъртък, съобщиха от транспортното министерство.

Първата от последната серия умни машини на "Сименс" –

Smartron, ще бъде доставена до края на февруари 2021 г., а всички трябва да са готови до края на май 2021 г., предвижда контрактът, който е на стойност 55 544 816,10 лв. без ДДС.

Предложената цена от единствения участък в търга – дружеството "Сименс Трон", е по-ниска от заложените в процедурата 57.5 млн. лв. без ДДС.

Цената включва стойността на десетте електрически локомотива, тяхната техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е увеличен на 36 месеца, както и ще бъде проведено обучение на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за осигуряване на тяхната дългосрочна поддръжка.

"С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите "Сименс", каза министърът на транспорта Росен Желязков, който присъства на подписването на договора.

"Вярвам, че БДЖ "Пътнически превози" има възможността да се превърне в добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците. Това е структуроопределящ за транспорта сектор и тенденцията за развитие и модернизиране на железопътната услуга в България трябва и ще продължи, въпреки предизвикателствата", допълни той, цитиран от пресцентъра на ведомството.

Очаква се новите локомотиви да започнат да обслужват пътническите направления между София и Варна и Бургас, които са най-печелившите за държавния жп превозвач.

Плановете на БДЖ са са сериозни инвестиции в реновиран подвижен състав и ремонт на наличния, тъй като железницата страда от недостиг на такъв и често нейни композиции закъсват заради повреди или пожари в локомотивите.

mediapool.bg