Дни преди Великден започва реализацията на големия жп проект за развитието на железопътен възел София в участъка до Волуяк. Така от 29 април от първи до седми коловоз на Централната жп гара няма да се използват, а пътниците ще трябва да ходят на коловозите след осми, където ще спират влаковете.
Министърът на транспорта в оставка Росен Желязков увери, че е създадена организация за обслужване на пътниците и няма да има напрежение и проблеми на гарата по празниците.
Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Български държавни железници (БДЖ) са координирали действията си, за да се осигури комфортът на пътуващите, каза Желязков.
Така от 29 април се въвеждат промени в организацията на движение на влаковете през Централна гара София. Причината е започването на модернизацията на коловозите. По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз.
Движението ще се осъществява от 8-ми до 14-ти коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.
От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централната жп гара в София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30 % от всички влакове.
Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави.
За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.
Развитието на железопътен възел София се съфинансира чрез Механизма за свързване на Европа. То включва два основни договора: "Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк" и "Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)".
И двата договора за около 300 млн. лв. бяха спечелени от обединения, в които участват фирми свързани с бизнесмена Христо Ковачки.
Модернизацията на железопътната инфраструктура в жп възел София ще доведе до подобряване на безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а жп транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.
mediapool.bg