Кламер БГ - Бизнес новини: Една пета от тунел "Железница" е прокопана

Една пета от тунел "Железница" е прокопана

Бизнес

|
Вт, 18 Фев 2020г. 18:27ч.
Една пета от тунел "Железница" е прокопана

Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на магистрала "Струма", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) във вторник.

Това е около една пета от съоръжението, чието строителство започна през октомври 2019 г. На обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 метра, уточняват от АПИ.

Тунелът ще е около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на тунела и хеликоптерна площадка.

Строи се по нов австрийски метод - прокопават се около 1.5 - 2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

"На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.", се казва в съобщението на АПИ.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на магистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Участъкът е с обща дължина 4.4 км и е разделен в 3 подучастъка, единият от които е най-дългият пътен тунел у нас.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия. Това са река Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.

Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия.

При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път София – Кулата.

Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.

mediapool.bg