Кламер БГ - Бизнес новини: ЕК се отказа да санкционира бавния строеж на обходния път на Габрово

ЕК се отказа да санкционира бавния строеж на обходния път на Габрово

Бизнес

|
Четв, 13 Авг 2020г. 17:03ч.
ЕК се отказа да санкционира бавния строеж на обходния път на Габрово

Европейската комисия се е отказала да санкционира с 11 млн. лв. бавното строителство на обходния път на Габрово, което продължи около 7 години, съобщи агенция "Фокус", като се позова на Агенция "Пътна инфраструктура".

В писмо на Генерална дирекция "Регионална и селищна политика" до Постоянното представителство на България в ЕС в Брюксел е посочено, че проектът е завършен, функционира в своята цялост и финансови корекции няма да се налагат.

Строителството на обходният път на Габрово с дължина 23 км започна през 2013 г. Пътят официално беше открит в началото на юни 2020 г. от премиера Бойко Борисов.

Строителството му струваше 93 млн. лв., като част от средствата бяха осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., а след финансовото приключване на програмния период продължи със средства от републиканския бюджет.

Пътят, който изнесе трафика извън Габрово, води към бъдещия тунел под Шипка. За него в момента тече обществена поръчка за избор на изпълнител. Офертите на кандидатите бяха отворени още в края на април, но се бави отварянето на ценовите предложения.

Кандидатите да строят тунела под Шипка са седем. Поръчката е с индикативна стойност малко над 320 млн. лв. с ДДС. Тя е за проектиране и строителство на участък с дължина 10.5 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км. Самият тунел под Шипка ще е дълъг 3.22 км, а останалите са малки – с дължина 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Тунелът под Шипка и обходът на Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север - Юг. Чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва пътят са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

mediapool.bg