Кламер БГ - Бизнес новини: Държавата пуска до седмица Vera Su на търг, ако собственикът не плати за спасяването

Държавата пуска до седмица Vera Su на търг, ако собственикът не плати за спасяването

Бизнес

|
Ср, 01 Дек 2021г. 13:43ч.
Държавата пуска до седмица Vera Su на търг, ако собственикът не плати за спасяването

Държавата пуска до седмица Vera Su на търг, ако собственикът не плати за спасяването

Ако в 14-дневен срок, който изтича другата седмица, корабособственикът и застрахователят на кораба Vera Su, не покрият разходите по спасителната операция, той ще бъде продаден на открит търг. Това съобщи транспортният министър Христо Алексиев след заседанието на министерски съвет в сряда.

Корабът е оценен на около 3 млн. лева, а спасителната операция струваше на държавата 2 млн. лв. Допълнителни разходи се появиха и след като корабът бе преместен в кораборемонтния завод "Терем – Флотски арсенал", за да може да бъде "закърпен” и да бъде източена водата от него.

Корабът престоя повече от месец край скалите при Камен бряг, където заседна на 20 септември.

От думите на министъра стана ясно, че Vera Su може да бъде използван за научно изследователски мисии. В морското училище във Варна ще се обучават по спасителната акция за кораба.

Транспортният министър обяви, че предстои да се обяви обществена поръчка за строителство на нов спасителен кораб, проектът е на стойност 12 милиона лева:

"В началото на следващата година няма никакъв проблем да се обяви процедура за проектиране и изграждане на този спасителен кораб като функционално ще бъде и влекач. Той може да се ползва за гасене на пожари, ще има дрон за спасяване на хора, горе-долу всички функции, които трябва да има един спасителен кораб и подобни на тези функции, които имаше унищоженият кораб "Перун". Те го нарязаха на скрап, ние сега ще купим нов“, посочи Алексиев.

Проектът е заложен за финансиране по програма "Транспортна свързаност" (2021-2027).

40 млн. лв. за автобусните превозвачи

Христо Алексиев съобщи още, че днес кабинетът “Янев” е взел решение за отпускане на 40 млн. лв. за подпомагане на автобусните превозвачи. Помощта се изплаща заради свиването на оборотите и трупането на загуби на фирмите заради отлива на пътници покрай пандемията.

"На първо място бе въведена т.нар. мярка за подпомагане на автобусните превозвачи в размер на 40 млн. лева. И се надяваме с този акт на Министерския съвет до края на годината да успеем да разплатим тези средства към автобусните превозвачи, за да могат да получат една глътка въздух, която им е нужна в днешната тежка ситуация и отражението от ковид кризата”, каза Алексиев, цитиран от БНТ.

Тези средства се очакват с голям интерес и от Столична община, която на предварителни разговори с транспортното министерство заяви, че очаква да получи справедлива част от тях. Междувременно многократно кметът Йорданка Фандъкова се възмути защо това подпомагане няма да важи за електротранспорта и метрото. Загубата на Центъра за градска мобилност за тази година се очертават 50 млн. лв.

В детайли, мярката ще бъде отворена за лицензирани автобусни превозвачи, които са отчели приходи от дейността по автобусен превоз на пътници над 15 000 евро (30 000 лева) през 2019 г.

Освен това, за да бъдат допустими за подпомагане, автобусните превозвачи трябва да имат спад на оборота с най-малко 20 % през всеки три месеца на 2021 г. в сравнение със съответните месеци на 2019 г., както и спад на приходите през 2020 г. в сравнение с 2019 г.

Размерът на помощта за всеки превозвач ще бъде до 8 % от нетните му приходи от транспортни дейности, отчетени през 2019 г.

Един кандидат няма да получи повече от 1.8 милиона евро.

Жалба в Съда на ЕС срещу пакета мобилност

Кабинетът “Янев” е взел решение за подаване на жалба в Съда на ЕС по отношение на пакета мобилност, който е доста дискриминационен към българския автобусен и автомобилен международен транспорт", каза Алексиев.

Страната ни ще атакува изискването за връщане на камионите в държавата членка на установяване.

В първите дни на юли 2020 г. Европейският парламент прие окончателно на второ четене без изменения законопроекта за нови правила за международните пътни превози в ЕС.

Според тях шофьорите на камиони трябва да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Въвежда се забрана водачите да ползват редовната си седмична почивка в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, настаняването трябва да бъде в мотел за сметка на работодателя.

Въвежда се "срок на прекъсване" от четири дни между извършването каботаж в една и съща държава със същото превозно средство.

mediapool.bg