Кламер БГ - Бизнес новини: Две трети от тунел "Железница" са прокопани

Две трети от тунел "Железница" са прокопани

Бизнес

|
Пон, 26 Окт 2020г. 18:26ч.
Две трети от тунел "Железница" са прокопани

Една година след старта на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел "Железница" на магистрала "Струма".

Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 м в лявата тръба и 706 м за дясната.

От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м лява тръба, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"(АПИ).

Тунел "Железница" се изгражда по нов австрийски метод, като се прокопават около метър и половина-два във всяка тръба и посока за денонощие. Веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година, дни преди местните избори. На обекта се работи денонощно, твърдт от АПИ.

"Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.

Той ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км.

Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т.н.

Паралелно с изграждането на тунела се строи и мост при директното трасе, преминаващо над Суха река, с дължина 108 м, подпорна стена при директно трасе, както и мост над Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, хеликоптерна площадка и корекция на Суха река.

Тунел "Железница" се намира по средата на строящия се от август 2017 г. участък на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник (лот 3.1) с дължина 12.6 км. В края на май 2019 г. премиерът Бойко Борисов откри 6.5 км от този участък.

Строител на тунел "Железница" е обединение ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което участват "Джи пи груп", "Гпобал кънстръкшън" ООД и Виа план ЕООД.

Стойността на договора с тях е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.

Крайният срок за завършването на обекта изтича през 2023 г.

През юли 2020 г. част от тунела се срути и бяха затрупани трима работника. Официално няма информация каква е причината за инцидента. Неофициално работещи на обекта коментират, че това е станало заради ускоряване на строителството, което е довело до пренебрегване на мерки за безопасност. За щастие злополуката се размина без жертви.

mediapool.bg