Кламер БГ - Бизнес новини: Две трети от българите купуват стоки на промоция и залагат на родното производство

Две трети от българите купуват стоки на промоция и залагат на родното производство

Бизнес

|
Пон, 15 Март 2021г. 15:41ч.
Две трети от българите купуват стоки на промоция и залагат на родното производство

Две трети от българите предпочитат да пазаруват стоки на промоция, а половината пазаруват български стоки при равни други условия – качество и цена, спрямо чуждите. Това показва пазарно проучване "Потребителите и кризата", проведено от "Прогрес консулт" по поръчка на "Лидл България" през февруари 2021 г.

Kризата с Covid-19 е довела 67% от потребителите до решението да обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени. Почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция, сочи изследването.

Само една трета от потребителите споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди коронавируса. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете. При жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските, показва още проучването. Почти половината от потребителите (46%) декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чужд.

"Резултатите от това проучване ясно показват, че

цените и изгодните предложения придобиват все по-голямо значение за българския потребител, наред с желанието за качество на купуваните стоки", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Това е причината компанията да въведе предложението "Lidl цена", която обединява изгодните предложения с намалени или много конкурентни на пазара цени, като в същото време гарантира високо качество на предлаганите продукти под собствена марка.

Проучването показва още, че 62% често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете.

Двойно по-малко – 30.4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени.

Само 7.5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – близо две трети (65.7%), залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За над една четвърт (26.3%)имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание r на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване. Над една трета от анкетираните посещават хипермаркета поне веднъж седмично. Проучването показва още, че мнозинството от хората пазаруват със списък.

Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с

малко неща извън списъка - 46.3%.

Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24.6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

mediapool.bg