Кламер БГ - Бизнес новини: Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите 6 месеца

Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите 6 месеца

Бизнес

|
Пет, 05 Авг 2022г. 15:13ч.
Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите 6 месеца

Всеки четвърти пътник в Европа със закъснял или отменен полет през първите 6 месеца

През първото полугодие 66 милиона пътници са се сблъскали с проблеми със самолетните полети в Европа, сочат данни на организацията за правата на пътниците във въздушния транспорт "ЕърХелп" (AirHelp), цитирани от телевизия Бе Еф Ем.

Недостиг на персонал и стачки нарушават въздушния транспорт от седмици в момент на силен наплив на пътници през летния сезон. Това накара някои летища и авиокомпании да вземат драстични мерки, за да ограничат трафика.

Ситуацията стана критична, тъй като недостигът на работна ръка предизвика сериозни нарушения от началото на годината. Според "ЕърХелп" 66 милиона пътници са били засегнати от закъснения или отмяна на полети от януари до юли. Това означава всеки четвърти пътник.

"Ограниченията за пътуванията през 2020 г. предизвикаха исторически срив на броя на пътниците и за да се пестят разходи, имаше няколко вълни от съкращения на персонал. Оттогава обаче нещата се промениха и авиокомпаниите вече не могат да се справят с вълната от пътувания през 2022 г. В резултат на това има изключително голям брой ограничения на въздушния трафик, което личи от данните за полетите", анализира Джулиън Навас, юридически експерт в "ЕърХелп".

Една трета от засегнатите пътници са в Нидерландия

По-подробно, близо 2 милиона полета са потеглили с над 3 часа закъснение, а близо 5,5 милиона са били отменени в Европа от началото на годината. Най-много проблеми с полетите е имало в Нидерландия, където са засегнати над една трета (34,08 на сто) от пътниците.

Следват Белгия (30,84 на сто) и Словения (30,70 на сто).

За сравнение, през първите шест месеца на 2021 г. Белгия беше първа сред страните с най-много закъснения. Но тогава само 22 процента от пътниците са били засегнати от закъснели и анулирани полети, обяснява "ЕърХелп".

mediapool.bg