Кламер БГ - Бизнес новини: Вайбър спира бизнес отношенията си с Фейсбук

Вайбър спира бизнес отношенията си с Фейсбук

Бизнес

|
Пет, 26 Юни 2020г. 13:43ч.
Вайбър спира бизнес отношенията си с Фейсбук

Приложението за безплатна комуникация Вайбър (Viber) обяви, че прекратява бизнес отношенията си със социалната мрежа Фейсбук (Facebook), заради нейната неспособност да да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч. Решението на Вайбър е да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа. Целта е да защити своите над 1 милиард потребители

Така от платформата на Вайбър ще бъдат свалени Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени. Така Вайбър се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit (спри да мразиш за печалба), посочва се в съобщението на компанията "Ракутен Вайбър".

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във мрежата на Марк Зукърбърг да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на Фейсбук да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Фейсбук, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Вайбър, отбелязват от компанията.

"Фесбук продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика", коментира Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Вайбър. "Фейсбук" стигна твърде далеч. Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", каза той.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между платформата и социалната мрежа да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Фейсбук незабавно ще бъдат спрени.

Вайбър е част от семейството на "Ракутен Груп" (Rakuten Group), световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги.

Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

mediapool.bg