Кламер БГ - Бизнес новини: България ще рекламира културния туризъм по света чрез филми и сериали

България ще рекламира културния туризъм по света чрез филми и сериали

Бизнес

|
Вт, 04 Окт 2022г. 16:54ч.
България ще рекламира културния туризъм по света чрез филми и сериали

България ще рекламира културния туризъм по света чрез филми и сериали

България ще рекламира културния си туризъм по света чрез игрални филми и сериали. Идеята е те да се снимат в различни български градове, където има забележителни паметници на културата и исторически обекти, като по този начин се популяризира дестинацията. Това съобщи служебният министър на туризма Илин Димитров по време на осмата годишна среща на туристическия бизнес с местната власт в Стара Загора.

Той уточни, че този въпрос вече е обсъден с генералния директор на БНТ Емил Кошлуков и е постигнато съгласие.

Предвижда се прогнозата за времето по БНТ да бъде представяна в контекста на различни туристически обекти и локации, както и възможностите за пътешествия и почивка в близост до тях. Надеждите са под тази форма да се стимулира вътрешният туризъм, след като уикенд пакетите добиха популярност сред българите, отбеляза Илин Димитров.

Той посочи, че продуцирани от БНТ игрални филми и сериали се превеждат на десетки езици и се разпространяват в редица държави. Ако в тях има повече кадри с българската природа и различни туристически обекти от страната, това ще доведе до популяризирането им не само у нас, но и в чужбина, така както го правят турските сериали, даде за пример служебният министър на туризма. Той допълни, че ще разговаря и с директори на други телевизии по този въпрос.

Такъв успешен пример е новият български сериал "С река на сърцето", който в момента тече по бТВ и е сниман край Видин. Това е повишило туристическите посещения в дунавския град, който е най-бързо обезлюдяващия се у нас по данни на НСИ.

С помощта на филмите и сериалите може да се постигне по-голяма популярност на дестинация България на не само у нас, но и на международните пазари, смята Илин Димитров.

Преди това заместник-кметът на Стара Загора Милена Желева отбеляза, че липсва целенасочена туристическа реклама за градския и културен туризъм. Цялата реклама е насочена към морски и планински туризъм.

Илин Димитров отбеляза, че е поискал парите за реклама на туризма в Бюджет 2023 да бъдат 100 млн. лв., за да може да се конкурира България със съседните страни Гърция и Турция. Южните ни съседки харчат съответно 210 млн. лв. и 450 млн. лв. за реклама на туризма. За сравнение бюджетът на България е само 18 млн. лв. за тази година, като 6 млн. лв. от тях са за участия в изложения.

"Българският туризмът е невероятен бранш – развива се и без реклама", отбеляза Илин Димитров.

Пет са основните стълба в бюджета за туризма, които съм предложил за следващата година, допълни той. Това са 9% ставка върху ДДС за туризма да стане постоянна мярка, 100 млн. лв. за туристическа реклама, 300 млн. лв. за туристически ваучери, продължаване на програмата от 35 евро на седалка за чартърните полети и въвеждане на такава мярка за автобусните превози, таван на цените на енергоносителите – ток, газ и нафта, посочи служебният министър на туризма.

По думите му така ще се провери дали обещанията на партиите, които са дали по време на предизборната кампания, ще бъдат изпълнени на дело от политическите партии в 48-то Народно събрание или ще останат само на думи.

Илин Димитров не разполагаше с данни как се е отразила на държавния бюджет намалената ставка на ДДС-то за бранша. Заради ковид пандемията тя падна от 20% на 9%. Според него това е правилно решение, защото е довело до изсветляването на сектора и вече не се крият обороти.

Идеята за туристическите ваучери е тя да стане дългосрочна мярка и да се ползват за уикенд пакети, каза Илин Димитров.

За продължаването на европейските субсидии за чартърните полети и въвеждането на такива за автобусни се чака решението на Европейската комисия. България е защитила мярката с отражението на войната в Украйна. Ефектът е троен спад на туристите от немския пазар - от 750 хиляди на 250 хиляди това лято, обясни Димитров.

По думите му таван на цените на енергоносителите трябва да има, за да може браншът да си планира разходите, защото сега пакетите са неизвестна величина.

"Никога не сме имали по-трудно договаряне за последните 25 години", каза Даниела Стоева, заместник-председател на Асоциацията на туристическите агенции и туроператори (АБТТА). По думите причината е в растящите цени, които остават неизвестна величина селд една година. Въпреки това на на изложенията предлагаме български пакети за следващата година на собствен риск, за да фигурира на тях дестинация България, каза Стоева.

Инфлацията, геополитическата ситуация и ресурсната обезпеченост са най-големите предизвикателства пред туристическия бранш сега, посочи Димитрина Горанова, председател на Управителния съвет на АБТТА.

mediapool.bg