Кламер БГ - Бизнес новини: Боинг отчете първа годишна загуба от 1997 година

Боинг отчете първа годишна загуба от 1997 година

Бизнес

|
Ср, 29 Ян 2020г. 17:17ч.
Боинг отчете първа годишна загуба от 1997 година

Боинг (Boeing) отчита първата си годишна загуба от 1997 година, след като финансовите последици от двете смъртоносни катастрофи със самолета 737 МАКС (737 MAX) надхвърлиха 18 милиарда долара, съобщи Асошиейтед прес.

Самолетостроителят уточни, че е загубил 1 милиард долара през четвъртото тримесечие, тъй като приходите са потънали с 37 процента заради спирането от полети на 737 МАКС.

Новите доставки на модела също са спрени.

Загубата на компанията за 2019 година възлиза на 636 милиона долара.

737 МАКС бе спрян от полети през март след две катастрофи за пет месеца, при които загинаха 346 души в Индонезия и Етиопия, а производството му бе замразено.

Кризата доведе до изоставане на Боинг в надпреварата с Еърбъс (Airbus) по продажби и доставки на нови самолети, отказ от доставчици и до уволнението на главния изпълнителен директор Денис Мюлънбърг.

Признаваме, че имаме много работа, посочи президентът и главен изпълнителен директор на компанията Дейвид Калхун в изявление, цитирано от Ройтерс.

Акциите на Боинг поскъпнаха с 3 процента преди началото на официалната търговия, тъй като анализаторите очакваха още по-големи разходи, свързани със 737 МАКС.

Разходите включват 8,3 милиарда долара компенсации за клиентите на авиопревозвачите, които са отменили полети, а печалбите им са били засегнати от спирането от полети на МАКС.

Освен това има 6.3 милиарда долара за производствени разходи през 2019 година.

Боинг посочи, че очаква още 4 милиарда долара разходи през 2020 година, като постепенно възобновява производството на 737 МАКС на бавни обороти.

Към неволите на Боинг се прибавя и това, че търсенето на най-големия и печеливш неин самолет 787 Дриймлайнър (787 Dreamliner) е отслабнало на фона на търговската война между САЩ и Китай, която е накарала компанията да намали производството, подкопала е паричния поток в момент, в който дългът на Боинг расте.

mediapool.bg