"На всички е ясно, че в "Автомобилна администрация” корупция има".
Това заяви пред бТВ министърът на транспорта Росен Желязков, който не даде големи надежди за решаване на проблема.
"Тази корупция - дали е на ниво рушветчийство, или на ниво по-големи взаимоотношения, би била невъзможна, ако няма тясно корелиране между контрола по пътя и издаването на разрешения и лицензи от страна на самата администрация", разясни Желязков.
По думите му рисковете, които водят до корупция и такса "спокойствие", са обективни и субективни. По отношение на вторите непрекъснато се предприемат действия срещу лица, за които са установени подобни действия, но "това е било, това е и това ще продължава", заключи безпомощно Желязков.
Той обеща да вземе мерки само по отношение на "обективните" причини за корупцията в "Автомобилна администрация", които в момента дават възможност за "тясно" взаимодействие между бизнеса и администрацията. До два месеца Желязков щял да обяви какви ще са "структурните и функционалните промени" в агенцията, в т. ч. намаляване на административните режими – разрешителни и лицензионни, а също и други промени, свързани с проверките за правоспособност и пунктовете за периодични прегледи.
"Не сме загубили битката за пакет "Мобилност", каза още Росен Желязков. От думите му стана ясно, че преди есента най-вероятно няма да се стигне до второ гласуване на промените, защото все още не са минали триалозите между Европарламента, Европейската комисия и Съвета на ЕС, а тепърва предстоят избори за евродепутати и сформиране на нова Еврокомисия.
Този пакет най-вероятно няма да бъде във вида, в който е гласуван в пленарната зала на този Европейски парламент, каза още Росен Желязков.
Неговите очаквания са триалозите да се проведат по време на финландското председателство. Възможно е обаче пакетът да се върне за ново разглеждане в транспортната комисия.
Министърът коментира и проблема с българските превозвачи, блокирани на границата с Турция заради неплатени глоби. По този повод той е провел среща с турския посланик.
"Правилата в Турция са такива, че ако не се платят такси и глоби, превозното средство не може да премине границата", отбеляза Росен Желязков. По думите му турският посланик е уверил, че няма преднамереност към български превозвачи.
Желязков уточни, че правилата в Турция не са нови, а става въпрос за интеграция на тол системата заедно с граничната и митническа система. По думите му затруднения има само на един граничен пункт с Турция – "Капитан Андреево". На останалите пунктове няма сигнали за подобни случаи.
Транспортният министър е получил сигнали за прекомерност на глобите и за неизясненост на основанията, на които са налагани. "Имам уверението от турска страна, че тези случаи ще бъдат разгледани и ще се даде по-голяма информираност за правилата. Те могат да бъдат оспорвани и по основание, и по размер, но след тяхното заплащане", заяви Желязков.
"България също предстои да въведе тол система, която ще бъде интегрирана с граничните и митнически бюра. Предполагаме, че началният период също ще ни изправи пред подобни трудности", допълни той.
mediapool.bg