Юбекс България" ЕООД ще достави срещу годишен наем от близо 8.5 млн. лв. пет електрически локомотиви Siemens Vectron БДЖ, съобщиха от националния превозвач.
Договорът с регистрираната във Велико Търново компания е за две години с опция за удължаване с още една година и наемане на допълнителни до 5 броя магистрални електрически локомотива.
В наемната цена са включени още техническата поддръжка и ремонта на локомотивите, доставката на резервни части, както и застраховка и въвеждане в експлоатация.
В обхвата на наема влиза и теоретично и практическо обучение на ремонтен и експлоатационен персонал.
Първите локомотиви трябва да бъдат доставени в срок от 60 до 90 дни след подписването на договора.
БДЖ преговаряше с трима кандидати за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още пет. Освен "Юбекс България", другите двама кандидати бяха "ЕЛЛ Германия" ГмбХ и "Ес Рейл Лииз" ООД.
След проведените преговори при равни условия, класираният на първо място участник - "Юбекс България" предложи икономически най-изгодна оферта от 8 468 400,00 лв. без ДДС, която е и по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата, се казва в съобщението на БДЖ. От него не става ясно търновското дружество от коя компания наема локомотивите.
Компанията "Юбекс България" е регистрирана през 2010 г. във Велико Търново с 5000 лв. капитал. Тя е собственост на Стефан Ларинов Стефанов. Занимава се с търговия на еднро с машини и оборудване. Предлага лагери, ремъци, двигатели, вериги, хидравлични елементи и други. През 2016 г. "Юбекс България" е доставила лагери за ремонтната дейност на "БДЖ Товарни превози" за 45 760 лв. без ДДС.
БДЖ прибегна до наемане на локомотиви тъй като страда от недостиг. В момента националният превозвач използва основно 30-40-годишни локомотиви "Шкода", които често създават проблеми и не достигат за обслужването на направленията.
Освен под наем, БДЖ купи и 10 нови локомотива от "Сименс", като първият се очаква да пристигне до края на годината. Договорът между националният жп превозвач и ДЗЗД "Сименс Трон" за доставката на 10 нови Siemens Smartron срещу 55.5 млн. лв. без ДДС беше подписан в края на април. Това са най-новото поколение локомотиви на германската компания, които са по- добри от Siemens Vectron.
Плановете на БДЖ бяха новите локомотиви да започнат да обслужват направленията между София и Варна и Бургас, които осигуряват 40 процента от приходите на "БДЖ Пътнически превози".
Последните чисто нови машини, които държавната железница е купувала, бяха мотрисите "Сименс-Дезиро". Те бяха въведени в експлоатация в периода 2006-2007 г.
mediapool.bg