Кламер БГ - Бизнес новини: БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години срещу 25.6 млн. лв.

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години срещу 25.6 млн. лв.

Бизнес

|
Пон, 06 Апр 2020г. 18:57ч.
БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години срещу 25.6 млн. лв.

"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни.

Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.Това става ясно в регистъра на обществените поръчки.

Причината за обявяването на поръчката е нуждата от осигуряване на "надежден подвижен състав за устойчиво изпълнение на графика за движение на влаковете". Държавният превозвач посочва, че поръчката е съобразена със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав.

Заради недостига на подвижен съставсега БДЖ често не спазва разписанията – има отменени влакове или пък те закъсняват. До тук се стигна, защото години наред се бавят ремонти на локомотиви и мотрисни влакове.

Изискванията към кандидатите

От кандидатите се изисква да имат общ оборот от 20 млн. лв. за 2016, 2017 и 2018 г., както и да са изпълнили доставка сходна или идентична със заданието.

Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег.

Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км/час.

Предвидено е всеки от локомотивите да изминава най-млко 250 000 километра годишно.

При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, се изисква неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг.

Техническата планова поддръжка на локомитивите трябва да става в България, като конкретното място ще е обект на договаряне.

Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Недостигна локомотиви

Това е пореден опит на "БДЖ Пътнически превози" да наеме локомотиви. Недостигът им затруднява държавния превозвач да изпълнява разписанията си.

В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв.

В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати, припомня изданието "Капитал".

В началото на годината "БДЖ Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обачебеше спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Подписан беше и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси "Сименс". Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари 2020 г. беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45. На първо място беше класирана словашката компания Zos Vrutky, която предложи цена 16.5 млн. лв.

Развитие се очаква и по поръчката за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС. Кандидатите бяха четирима - "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А.Всички получиха покана за представяне на оферти с изключение на "Екселор-Е.Л."

mediapool.bg