Кламер БГ - Бизнес новини: БДЖ поръчва 10 умни локомотива на "Сименс"

БДЖ поръчва 10 умни локомотива на "Сименс"

Бизнес

|
Четв, 30 Апр 2020г. 18:18ч.
БДЖ поръчва 10 умни локомотива на "Сименс"

Десет умни локомотива от последното поколение разработки на утвърдения германски доставчик "Сименс" ще поръча "БДЖ Пътнически превози", съобщиха от компанията в четвъртък след проведени преговори с единствения кандидат в обществената поръчка на държавните железници.

Само ДЗЗД "Сименс Трон" подаде оферта в търга въпреки първоначално обявения интерес от отще трима кандидати. Предложението на дружеството е да произведе и достави машините срещу 55 544 816.10 лв. без ДДС или над 66.7 млн. лв. с ДДС. Сумата е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата в размер на 57.5 млн. лв. без ДДС.

Цената, на която ще бъде сключена сделката, включва стойността на локомотивите модел Siemens Smartron, техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация.

С компанията са проведени допълнителни преговори и е договорено увеличение на гаранционния срок на мшините от 24 на 36 месеца, както и обучението на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за поддръжката на локомотивите.

Намален е и срокът на доставката на първия локомотив до 10 месеца, а окончателната доставка е до 13 месеца след подписването на договора.

Локомотивът Siemens Smartron е последната разработка на немския концерн и наoгражда предишния модел Vectron. Машината тежи 83 тона, може да се използва в жп мрежа с променливо-токово захранване, развива максимална скорост от 160 км/ч.

С такъв локомотив през миналата година се сдоби и частният пловдивски жп превозвач ПИМК.

В момента БДЖ използва основно 30-40-годишни локомотиви "Шкода", които често създават проблеми и не достигат за обслужването на направленията.

Последните чисто нови машини, които държавната железница е купувала, бяха мотрисите "Сименс-Дезиро". Те бяха въведени в експлоатация в периода 2006-2007 г.

Обявените през миналата година планове на БДЖ бяха новите локомотиви да започнат да обслужват направленията между София и Варна и Бургас, които осигуряват 40 процента от приходите на "БДЖ Пътнически превози".

В началото на април дружеството обяви процедура и за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за ползване на още 5 допълнителни в продължение на две години с опция да станат три. Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км/час.

В началото на годината "БДЖ Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче беше спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Подписан беше и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на доставените през 2006-2007 г. 46 мотриси "Сименс". Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари 2020 г. беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45. На първо място беше класирана словашката компания Zos Vrutky, която предложи цена 16.5 млн. лв.

mediapool.bg