България ще продължи да привлича американски туристи чрез реклама по такситата на Ню Йорк. Това стана ясно от изказване на министъра на туризма по време на българо-американски туристически форум, организиран от Министерството на туризма и посолството на САЩ у нас в София, предаде travelnews.bg.
Такава кампания по такситата и по стените на търговските центрове в шест големи американски града се проведе миналата година и има ефект, каза Ангелкова. За миналата година страната ни е посетена от над 97 000 американци, което е ръст от 10% спрямо 2017 г., отчете министерството.
"Американският пазар е ключов и важен за нас. Той е необятен и се надяваме да привлечем повече туристи от там в България", каза Ангелкова.
САЩ са сред 20-те водещи пазара за входящ туризъм за България. Страната ни е дестинация, позната на американските потребители предимно за културен, природен, еко- и орнитоложки туризъм, каза Ангелкова. Тя вижда голям потенциал за привличане на американски туристи в културно-историческия, балнео- и СПА, гурме и винен туризъм.
Американският посланик в България Ерик Рубин също се надява да нараснат пътуванията между двете страни. Според него има потенциал да се увеличат американските туристи в България. Рубин вижда потенциал в круизния туризъм, който да развиваме по съвместни маршрути с Гърция и Турция. Съществена роля за това ще играят пристанищата в Бургас и Варна.
За 2018 г. Националната организация за туризъм и пътуване (NNTO) отброява общо 78 милиона международни посетители в САЩ. Американската туристическа асоциация изчислява, че разходите за международни пътници до Съединените щати през 2016 г. са достигнали 245 милиарда щатски долара и са подкрепили пряко или косвено 1.2 милиона от 8.8 милиона работни места в туристическата индустрия, каза посланик Рубин.
Големите американски хотелски вериги настъпват и инвестират в България. Присъствие имат "Холидей ин", "Бест Уестърн", "Рамада", "Интерконтинентал". Предстоят да отворят хотели и веригите "Хаят" и "Мариот", каза Рубин.
mediapool.bg