Кламер БГ - Бизнес новини: Google ще плати 170 млн. долара глоба за незаконно събиране на лични данни на деца в YouTube

Google ще плати 170 млн. долара глоба за незаконно събиране на лични данни на деца в YouTube

Бизнес

|
Ср, 04 Септ 2019г. 19:12ч.
Google ще плати 170 млн. долара глоба за незаконно събиране на лични данни на деца в YouTube

Американската корпорация Google и принадлежащия й компания YouTube ще заплатят глоба от 170 млн. долара за уреждане на извънсъдебно споразумение по обвинения от страна на Федералната търговска комисия на САЩ (FTC), че известната компания за видеострийминг е събирала незаконно лични данни от деца без съгласието на техните родители.

Компанията се съгласи в сряда да направи промени в своята политика за поверителност в допълнение към споразумението за глоба в размер на 170 милиона долара, от които 136 милиона долара ще отидат за Федералната търговска комисия и 34 милиона долара за щата Ню Йорк.

Глобата е най-голямата, която досега федералната агенцията е налагала спрямо Google и респективно спрямо компания-майка Alphabet, въпреки че тя е много по-малка по размер в сравнение с глобата от 5 млрд. долара, която комисията наложи на Facebook по-рано тази година по обвинения за нарушаване на поверителността на лични данни.

FTC и прокуратурата на Ню Йорк са започнали разследването срещу Google и YouTube през 2018 г. Те стигат до извода, че YouTube е събирала с помощта на cookie лична информация за зрителите на своите детски канали. Става дума за деца под 13 години, без да е искано разрешение от родителите им. Получените данни YouTube е използвала за показване на таргетирана реклама.

През 2015 г. YouTube създаде отделно приложение за детското си съдържание - YouTube Kids, в което не се събират лични данни на потребителите. През юни т.г. "Уолстрийт джърнал" съобщи, че компанията възнамерява да пренесе в YouTube Kids цялото си детско съдържание, заради започналото разследване на FTC и прокуратурата.

В САЩ децата са защитени от федерален закон, който изисква съгласието на родителите, преди компаниите да могат да събират и споделят тяхна лична информация.

"Това последно нарушение е изключително сериозно. Компанията примамваше деца, използвайки детски песнички и стихчета, анимационни филми и друго съдържание през видеострийминг каналите в YouTube, за да захранва масово печелившия си рекламен бизнес", заяви Рохит Чопра от Федералната търговска комисия.

mediapool.bg