Кламер БГ - Бизнес новини: DECATHLON засилва производството на екопродукти с грижа за околната среда

DECATHLON засилва производството на екопродукти с грижа за околната среда

Бизнес

|
Ср, 11 Ноем 2020г. 14:27ч.
DECATHLON засилва производството на екопродукти с грижа за околната среда

Обръщате ли внимание дали продуктите, които купувате, са еко? На този въпрос клиентите често отговарят с контравъпроси: Това, че са екологични, означава ли, че стоките са скъпи? И как се определя, че даден артикул е природосъобразен? От DECATHLON не само ни дадоха информация, с която да попълним тези неясноти, но директно ни показаха и как изглежда екологичната спортна екипировка.

Какво е екодизайн

Терминът "устойчиво развитие" означава икономически растеж, при който се нанасят минимални щети на околната среда. Макар да изглежда трудно постижимо, от DECATHLON вървят по този път от години. Екодизайн е производството на продукти, които напълно отговарят на търсените от потребителите стандарти за качество, но същевременно оказват минимално влияние върху природата.

За да постигне това, компанията предприема конкретни стъпки за модернизация на всички процеси, свързани с жизнения цикъл на продукта:

Използване на рециклирани материали за производство (полиестер, памук, каучук, пластмаса).

Редуциране на използването на природни ресурси по време на производствения процес. Въведени са иновативни технологии за багрене на текстил, при които се намалява загубата на вода (стандартно за оцветяването на 1 кг текстил се използват 100-150 л).

Използване на възобновяеми източници на енергия;

Удължаване на живота на стоките с цел да не бъдат бързо заменими и да не се превръщат лесно в отпадък (всеки артикул на DECATHLON преминава през редица тестове на здравината и издръжливостта на материалите му, преди да бъде пуснат за продажба).

Организиране и подкрепяне на инициативи, при които се повишава информираността за екологичните проблеми и за възможностите да бъдат ограничени.

От DECATHLON стриктно изследват възможностите да бъде оптимизиран производственият процес за всяка отделна стока. Едва когато конкретен модел се оказва с поне 20% по-екологичен и устойчив от предшественика си, той може да бъде категоризиран като продукт с екодизайн.

Екопродуктите - функционални и иновативни

Дамско яке от полар. То е топло, меко, не се мачка, отвежда влагата от изпотяване. А основната му разлика с останалите поларени дрехи на пазара е, че полиестерът за тази дреха е изработен от рециклирани пластмасови бутилки.

Двуместна палатка. Непромокаема е и издържа на вятър до 5-а степен, разтваря се лесно с рейки. Нейната еко особеност е, че за постигането на този модерен сиво-зелен цвят е багрена една от всеки две нишки от тъканта и е спестено половината.

Йога блокче. Блокчетата са компактни, с изчистена визия и удобни за балансиращи йога пози. И за да не се губи връзката с природата, са изработени от естествен корк, вместо от пяна.

Защо покупката им е изгодна

Екопродуктите на DECATHLON на външен вид не се различават от останалите стоки на марката. Те имат атрактивна модерна визия и още по-важно - те се характеризират с познатото на клиентите топ качество на бранда. От компанията разкриват, че именно това е смисълът на зелената политика: да се предоставят стоките, които клиентите търсят, но те да бъдат максимално пригодени към принципите на устойчивото развитие. А дългият им жизнен цикъл (продуктите на Decathlon имат гаранция 2 години) допълнително да добави стойност към тях. Те са еко както защото при изработката им е намален въглеродният отпечатък, така и защото заради високото си качество служат на собствениците си по-дълго. А това определено ги превръща в изгодна инвестиция.

Какво още планират

Към момента стоките с екодизайн представляват 5% от каталога на компанията. Плановете са до 2026 г. 100% от новата продукция на бранда да попада в тази категория. До края на следващата 2021 година е заложено 100% от използваното количество памук и полиестер в производството на спортна екипировка DECATHLON да е от устойчиви източници. И още: до 2026 г. е заложено да се намали до 40% въглеродният отпечатък от всеки продаден продукт на компанията. До 2030 г. задачата е още по-амбициозна – въглеродният отпечатък да е 0% неутрален.

Научете още интересни неща за кампанията на DECATHLON.

mediapool.bg