Кламер БГ - Бизнес новини: Фирмите у нас дават два пъти повече за реклама отколкото за иновации

Фирмите у нас дават два пъти повече за реклама отколкото за иновации

Бизнес

|
Вт, 27 Май 2014г. 18:08ч.
Фирмите у нас дават два пъти повече за реклама отколкото за иновации

Българските фирми предпочитат да инвестират в реклама вместо в иновации, сочи изследване на подготовката на представителите на бизнеса и на научните среди за съвместна иновативна научно-изследователска дейност, представено във вторник на кръгла маса "Наука и бизнес". Според данните компаниите у нас годишно отделят два пъти повече пари за реклама, отколкото за научно-изследователска и развойна дейност

Според изследването на Министерството на образованието и науката, над 80% от фирмите заявяват, че не поддържат отношения с научно-изследователски структури. По-големият проблем обаче е липсата на подобна потребност от страна на компаниите. В масовия случай контактът на бизнеса с научните среди е провокиран не от желание за бъдеща експанзия или развитие, а от възникнал проблем и то тогава помощ се търси по линията на личното познанство и неформалните канали.

Други тревожни резултати от проучването сочат, че повечето фирми в България не се занимават с иновативни дейности или правят това в незначителна степен, а пазарното мислене не е присъщо на академичните кадри, което е една от причините за слабата приложимост на научните им продукти.

Друг основен проблем, констатиран от проучването, е липсата на централен орган, който да управлява ефективно иновациите и научните изследвания. Дефицитът от управленска политика по отношение на иновациите и нисък административен капацитет за управление на националната иновационна система налагат ново структуриране на държавната администрация.

"Само с общи усилия можем да посрещнем и решим адекватно и по най-ефективния начин съществуващите в момента проблеми при съвместната работа на науката и бизнеса в страната“, каза зам.-министърът на образованието Иван Кръстев. Според него доказателство за намерението на правителството да продължи да подкрепя инициативи за подобно сътрудничество е програмата "Наука и бизнес”, който ще е действаща и през следващия програмен период.

mediapool.bg