София продължава да губи милиони левове от рекламна дейност. При заложени 4.3 млн. лв. за 2013 г., в общинския бюджет са влезли малко над 3 млн. лв. Това стана ясно от отговора на столичния кмет Йорданка Фандъкова на Панайот Бончев, зам.-председател на общинския съвет от БСП.
Основната причина за слабите постъпления са неподписаните договори за рекламите за билбордовете, като причината е обжалването на тръжната процедура за част от пакетите, посочи Фандъкова.
Необяснимо в тръжната процедура спечелиха офертите с най-нисък наем, от които ще постъпват най-малко средства в общинския бюджет.
Много от наемите на рекламните елементи в столицата не са актуализирани от години и те трябва да са много по-високи, смята Панайот Бончев. По думите му приходите от 100 броя от т. нар. хуругви, които висят от стълбове в града, са 1700 лева месечно, което е нереално ниско.
Според социалиста не се спазва изискването по контактната мрежа да не се поставят рекламни елементи каквито има пред кино "Одеон" и около паметника на Патриарх Евтимий. Друг пример според Бончев за незаконни реклами са поставените до табелите с имена на улици и булеварди.
За периода от 3 август 2012 г. до 11 февруари 2013 г. са премахнати 122 незаконни рекламни съоръжения, отчете Фандъкова. По думите й в процедура по премахване са още 165 билборда.
Панайот Бончев призова столичната община да се заеме сериозно с проблема, за да не губи общината милиони левове от реклама.
Фандъкова съобщи още, че скоро предстои пускането на търга за поставянето на рекламни съоръжения до 2 кв.м и до 4 кв.м. Те ще бъдат за десет зони.
mediapool.bg