През 2013 г. са били продадени 19 352 нови автомобила в България. Това е спад от 0.3% или със 67 коли по-малко спрямо 2012 г., сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Пикът на продажба на автомобили у нас е бил през 2007 г., когато са купени над 55 000 нови коли. Сегашното равнище на продажби ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години. През 1992-93 г. са били продадени годишно около 19 500 нови коли.
От януари до декември 2013 г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11.8 млн. нови коли, което обаче е по-ниско от предходната година с 1.7%.
От страните членки на ЕС най-много нови автомобили през 2013 г. са продадени в Гермния – над 3 млн. броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн., във Франция - около 1.8 млн., в Италия - около 1.4 млн., в Испания - около 700 хил., в Холандия - малко над 500 хил.
Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през миналата година в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - 13%. Следват Португалия (11%), Великобритания (10.8%), Полша и Унгария - с около 6%.
Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър, където продажбите са паднали с 35% и са купени около 10 000 нови коли. Следват Холандия – със 17% по-малко спрямо 2012 г. и Румъния – с 13%.
Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около една четвърт от световното производство на автомобили.
В автомобилостроенето са ангажирани около 5% от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20% от цялата промишленост на страната.
mediapool.bg