Кламер БГ - Бизнес новини: Глоба от 12 млн. лири за Е.ОН във Великобритания за измамени клиенти

Глоба от 12 млн. лири за Е.ОН във Великобритания за измамени клиенти

Бизнес

|
Пет, 16 Май 2014г. 18:57ч.
Глоба от 12 млн. лири за Е.ОН във Великобритания за измамени клиенти

Енергийният немски гигант Е.ОН е глобен с 12 млн. паунда във Великобритания заради това, че е подвеждал клиенти на конкурентни компании да сменят доставчика си на ток, уж предлагайки им по-изгодни тарифи, които всъщност се оказвали по-високи от вече плащаните, предаде ББС в петък.

Нарушенията са извършвани в периода от юни 2010 г. до декември 2013 г. в момент, когато много потребители, потърпевши от повишаващите се цени на тока и търсещи по-изгодни тарифи, са приели предложени им от служители на Е.ОН по телефона или при посещение в дома им оферти да сключат договори с тяхната компания. Така те се оказват излъгани и на практика са ощетени, а сделките са неправомерни, заради което и компанията е глобена от регулаторните органи на страната.

От Е.ОН се извиниха на своите клиенти и обещаха да платят компенсация на всеки, който е потърпевш. Обезщетенията се очаква да са между 3 и 8 млн. лири над наложената им глоба от 12 млн. паунда.

Изпълнителният директор на Е.ОН за Великобритания Тони Кокър заяви, че поема пълната отговорност за случилото се, но няма да подаде оставка. Бонусът му за 2013 г обаче ще бъде орязан с 25 на сто, но от компанията не посочиха каква все пак ще е сумата, която той ще получи.

ББС припомня, че практиката за привличане на клиенти "на вратата" е била широко разпространена във времето, за което е проведено разследването, и Е.ОН е бил последният от шестте големи доставчици на ток в страната, който се е отказал от тази практика през септември 2012 г. Сега компанията обяви, че ще спре и продажбите на своите услуги по телефона.

Глобата от 12 млн. паунда ще бъде разпределена между 333 хил. от най-бедните клиенти на доставчика. По 35 лири ще получат пенсионерите, инвалидите и социално слабите семейства, дори и да не са засегнати от неправомерните продажби.

Отделно компанията ще трябва да напише писма до 465 хил. други клиенти със съвети как да се оплачат, ако смятат, че са потърпевши от действията на Е.ОН.

mediapool.bg